2010-02-03

Testar lite...

Snön vräker ner här i Sennan så det e lite svårt att komma ut och ta nya bilder..så jag passar på att testa lite med möjligheterna att lägga in stora bilder i en blogg

Den här bloggen vill jag ha med sina sidkolumner..men jag har en blogg till som heter KORTLEK I SENNAN och det e på den jag testar att lägga in stora bilder..jaja stora och stora.. jag har valt 720x550..men det kan du ju bestämma själv

Så här har jag gjort

1/ Template Style-Minima

2/Ändrat i HTML-koderna

Header 900

Outer.wrapper 900

Main.wrapper 740

Sidebar.wrapper 140

Footer 220

Jag har tagit bort borders.. ändrat till 0 utom runt bilden

3/Nytt inlägg

Välj Redigera Html..klistra in bildens hela html-kod (inte direktlänk)..jag hämtar hem min från IMAGESHACK..där får du hela koden..Gå sedan tillbaka till Skriv och bilden kommer på plats

För min del har bilden hämtats hem i storlek 800x600(15-inch monitor) för det passar till min blogg..du kan säkert välja större..beror ju på hur stor Main.wrapper du väljer

Att sedan lägga en Etikett på bilden e ju inte fel..då kan du ju enkelt Länka till vissa bilder du vill visa..som tex. WINTER 2010
Nu hoppas jag alla begriper hur jag menar..för det e inte alltid så lätt att skriva hur man tänker....Maria
Tillägg gjort den 6.2
För att bilden inte ska länka till Imageshack så har jag bytt ut den första httpadressen till text alltså det mellan "...." Hör av er om ni behöver hjälp