2010-02-07

Hur jag blev "bloggare"...


Jo allt började med ett mejl från en Kattsida som skrev..Titta gärna in i min Trädgårdsblogg..ja så det var jag ju tvungen att göra..trädgårdsgalen som jag är

Så den allra första sidan jag hamnade på var Odla.nu(registrerade mej i Maj 2007)..där jag med stor möda försökte ta mej fram genom alla konstigheter..hade ju noll koll på hur man gjorde och ingen att fråga..men jag kämpade på..Och så en dag hittade jag en länk till Trädgårdsblogg.se..Fullständig Lycka..

Här ska jag va..och gav mej i kast med att lägga upp en blogg..följde instruktionerna till fullo och vips så VAR JAG MED BLOGG jisses va nöjd jag var som hade lyckats.Möten med nya fantastiska trädgårdsvänner som jag följer än idag som gav mej lärdom hur man lägger upp en blogg..sköter mina växter..om vardagens glädje och bekymmer

Blodad tand..tror jag man säger..för nu ville man ha mer av den här "varan" så för att vidga mina vyer så snurrade jag ju runt i cybervärlden för att hitta ett alternativ till trädgårdsbloggen där jag kunde skriva lite om annat...Men så hände det..JAG BLEV MED KAMERA ljuv musik uppstod och livet blev sej inte likt efter detta.Att fånga något på bild stort som smått och sedan kunna lägga in det i datorn och titta på det var för mej något helt otroligt..ni ska veta att den kamera jag hade var när jag var omkring 7 år och det blev ingen annan förrän nu c:a 50 år senare

Att det blev Blogger kommer sej nog av att det var den första jag hittade och det har jag aldrig ångrat..har faktiskt testat en del andra..men nä Blogger tycker jag är bäst

Så på den här vägen är det...man blir aldrig för gammal för att lära och våga..blir något fel..jaja då får man ju göra om det

Hur blev du "bloggare"..bara lite nyfiken
Maria